Black Week | Upp till 30% rabatt på allt

Black Week | Upp till 30% rabatt på allt

365-dagars returpolicy - utan frågor!
Frakt 49 kr - Fraktfritt över 595 kr-
Kontakta Oss

Att designa reslust

Hur och varför vi designade Travellers-kollektionen

1 Att designa reslust1.1 Kapitel 1 - inspiration1.2 Kapitel 2 - papper och penna1.3 Kapitel 3 - den 3:e dimensionen1.4 Kapitel 4 - verklighetschek

Kapitel 1 - Inspiration

Att vilja ha det vi inte kan få är naturligt. Att titta över fältet och veta att du inte kan gå över det är inte det. Över ett år med isolation har fyllt oss alla med vad våra tyska grannar kallar "fernweh", eller önskan att vara långt borta - bortalängtan - som ibland översätts som vandringslust, vilket inte riktigt får med den underliggande smärtan.

Vi är utforskare. Oavsett hur djupt våra rötter är på en plats, det finns ändå alltid en röst som lockar oss till äventyret. Det är därför vi reser. Och den rösten som inspierar Trendhim teamet att designa Travellers-kollektionen

Kapitel 2 - Papper och penna

Som resande startade vi med att designa varor som talar till vandraren som längtar efter friheten att utforska. Vi tog fram våra pennor och skissblock och satte igång.

Den mest ikoniska symbolen för resor är kompassen och kartan, och dess runda natur lät oss ta fram intressanta kombinationer och komplimenterande designer.

“Fri så som fågeln,” som det sägs, fångar essensen hos den resande själen. Trendhim teamet designade ving-hängsmycken för att representera längtan efter frihet. Många andra håller på att tas fram, alla har inspirerats av vårat nomadiska arv och uppvällda önskan att uppleva världen.

Kapitel 3 - Den 3:e dimensionen

När pappersdesignerna var klara flyttade Trendhim-teamet över dem till 3D. Ibland kan det som ser otroligt ut som sketch helt enkelt in funka i 3D. Och om det inte funkar i 3D så är chansen stor att det inte kommer funka för dig. Vi kastade vissa designer, men överlevarna blev starkare.

Med modellerna klara 3D-printade vi dem för en närmare inspektion. Igen, det som funkar i 3D funkar inte alltid i verkliga livet. Den här processen låter oss identifiera svaga länkar och oprecisa detaljer eller designfel Till exempel, när vi printade element för ett av våra armband upptäckte vi att spännet var för litet.

Att identifiera dessa problem genom en steg för steg-designmodell gör att dessa missar och fel inte dyker upp i ditt paket.

Kapitel 4 - Verklighetschek

Varuprover från våra leverantörer kan se annorlunda ut mot de 3D-printade designerna. Metallens sken kan dränka ut detaljerna eller framhäva brister. Det här också en steg för steg-process, och vi går ofta igenom flera varuprover innan vi får varje detalj rätt.

Vi är nu fokuserade på ståls slitstyrka och dess plätering, för att se till att det är redo för den livsstil en aktiv man som släpps ut i världen har. Stresstest av länkar för att se till att de klarar av allt de kan råka ut för och abrasionstestning av pläteringen så du aldrig behöver ta av den när du hoppar i vattnet.